marți, 17 aprilie 2012

PROCESUL VERBAL al şedinţei ordinare a Consiliului Local Sector 3 din data de 02.02.2012

MUNICIPIUL BUCURESTI
CONSILIUL LOCAL SECTOR 3





Convocarea acestei şedinţe a fost făcută de Primarul Sectorului 3 prin Dispoziţia nr. 2313/27.01.2012.
Şedinţa a început sub conducerea doamnei consilier Maria Mirela Dinu.
Au participat doamnele şi domnii consilieri, dl.Viceprimar – Victor Tartacuta, dl. Secretar al Sectorului 3 - Marius Mihaita, dl. Director Vasile Dobranici – Directia Juridica si Patrimoniu, dl. Director Ene Lucian – Directia Invatamant, dl. Director Iulian Petre - Directia Impozite si Taxe Locale, d-na Director Alina Socobeanu – Directia Investitii si Achizitii,dl. Marius Popescu – Sef Serviciul Investitii , Lucrari Publice, d-na Director Mirela Ionita – Directia Economica, d-na Claudia Ionescu – Sef Serviciul Buget, d-ra Cristina Macuc – Agentia de stiri B365, d-na Florina Gheorghe – Expert Serviciul Presa si d-nii Ion Ion, Stan C-tin, Saravar Anton cetateni ai Sectorului 3.
La sedinta a participat un numar de 25 consilieri din numarul total de 27.
Au lipsit domnii consilieri Lemnaru Cristian Mihai si Comanescu Mihai.

D-na Presedinte

Buna ziua doamnelor si domnilor consilieri, declar deschisa sedinta ordinara din data de 02.02.2012. Prezenti sunt 25 consilieri. Va supun spre aprobare ordinea de zi cu cele sase puncte. Daca sunt propuneri sau obiectiuni?! Nu sunt, v-as ruga sa votati!
24 voturi pentru
Punctul 1 de pe ordinea de zi “Aprobarea procesului-verbal al sedintei ordinare a Consiliului Local Sector 3 din data de 26.01.2012”. Daca sunt obiectiuni?! V-as ruga sa votati!
25 voturi pentru
Proiectul de la punctul 2 „Proiect de hotarare privind aprobarea scutirii de la plata impozitelor pe cladiri si teren pentru unele categorii de persoane aflate in evidenta Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 3.” Daca sunt propuneri sau obiectiuni?! Nu sunt, v-as ruga sa votati!
24 voturi pentru
1 vot impotriva
Proiectul de la punctul 3 „Proiect de hotarare privind aprobarea preluării integrale de către Sectorul 3 al Municipiului București a finanțării cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie ce au drept scop creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, corespunzătoare cotei proprietarilor aflaţi în imposibilitate de a asigura sumele ce le revin.” Propuneri, obiectiuni? Domnul consilier Nitu, va rog!


Domnul Consilier Nitu Mihai

D-na Presedinte, cine preia cheltuielile aferente lucrarilor de investitii privind cresterea performantei energetice?

D-na Presedinte

Daca ne explicati exact la ce v-ati referit poate vom intelege, nu am inteles intrebarea, daca ati putea sa fiti mai explicit.

Domnul Viceprimar

Nu, sa citeasca art.2, daca imi permiteti, ca e clar „finantarea cheltuielilor mentionate la art.1 se va asigura din bugetul general al Sectorului 3 al Municipiului Bucuresti in limita creditelor bugetare ...”, deci e vorba de bugetul Primariei Sectorului 3.

Domnul Consilier Nitu Mihai

D-le Viceprimar, din raportul de specialitate nu reiese cine preia cheltuielile aferente lucrarilor de investitii.
Domnul Viceprimar

Dar in art. 2 din proiectul de hotarare scrie clar?

Domnul Consilier Nitu Mihai

Nu scrie clar. Va rog sa-l cititi d-voastra.

D-na Presedinte

Tocmai l-a citit!

Domnul Consilier Nitu Mihai

Se spune ca Sectorul 3. Cine este Sectorul 3?

D-na Presedinte

Cum? E intrebare retorica?! Ma scuzati! Cum adica cine este Sectorul 3?

Domnul Consilier Nitu Mihai

D-na Presedinte, cineva trebuie sa preia aceste cheltuieli, daca ne uitam in raportul de specialitate se spune destul de clar, Sectorul 3.

D-na Presedinte

Aveti o problema cu formularea sau...ca nu inteleg efectiv ce doriti sa facem?

Domnul Consilier Nitu Mihai

Sigur, cu formularea, pentru ca nu reiese clar cine preia aceste cheltuieli. Se spune ca Sectorul 3, cine este Sectorul 3? Putea sa spuna, Primaria Sectorului 3, Consiliul Local al Sectorului 3.

D-na Presedinte

D-na Director Ionita, va rog!

D-na Director Economic

Nu se mai uziteaza pentru unitatea administrativa Primaria Sectorului 3 ci Sectorul 3 al Municipiului Bucuresti. Daca tineti minte in luna decembrie cred sau in urma cu 2-3 sedinte Ministerul de Finante ne-a respins proiectul de credit pentru ca acolo in proiectul de hotarare scrisesem Consiliul Local sau Primaria Sectorului 3. Drept pentru care titulatura asa cum suntem noi inregistrati, functionam ca unitate executiva, nu vorbesc de deliberativ. Unitatea executiva sau autoritatea executiva se numeste Sectorul 3 al Municipiului Bucuresti. Asa se numesc toate sectoarele. Aceasta este formula care ni se permite de catre institutiile superioare, cele centrale care ne aproba finantarile si la trezorerie si peste tot. Toate primariile sunt sectoare.

D-na Presedinte

Multumesc d-na Director. Domnul consilier Munteanu, va rog!

Dl. Consilier Munteanu Ion

Vreau sa intreb si eu ce se intampla cu cei care sunt in plata acuma. Stiti ca unii platesc in rate, luna de luna.

D-na Presedinte

Domnul Dobranici, va rog!

Dl. Director Directia Juridica si Patrimoniu

Cei care sunt in curs de executare a lucrarilor de reabilitare, respectiv Asociatiile de Proprietari care au inceput lucrarile in baza hotararii de Consiliu Local de finantare sau de creditare, mai bine zis, a lucrarilor de reabilitare, urmeaza sa-si continue lucrarile in baza contractelor de mandat si a conventiilor incheiate in conditiile legii si a hotararii de Consiliu Local anterioare, urmand ca noi, executivul sa va facem o propunere d-voastra, Consiliului Local, in colaborare si cu Directia de Impozite si Taxe Locale a Sectorului 3, am avut o discutie in acest sens, sa facem un calcul economic si sa incercam sa scutim toti proprietarii care au contribuit sau respectiv, Asociatiile de Proprietari care au contribuit cu cheltuieli la reabilitare, repet de scutire, in conditiile Codului Fiscal, cel putin 7 ani si in functie de calculul care o sa reiasa, corespunzator sumei alocate sau platite pana acum de catre Asociatia de Proprietari.Va multumesc!


Dl. Consilier Tudorache Cristian

Stimati colegi, as dori totusi sa analizam oportunitatea de a prelua primaria toate costurile de reabilitare termica, adica acel procent, dar pentru toti care intra in acest program, nu numai pentru persoanele care nu pot sa plateasca, plus ca e destul de ambigua aceasta hotarare.


Dl. Director Directia Juridica si Patrimoniu

As dori sa fac cateva clarificari, referitor la proiectul de hotarare privind aprobarea preluării integrale de către Sectorul 3 al Municipiului București a acestor cheltuieli. Stiti ca in Legea 230 privind asociatiile de proprietari exista o obligatie, sunt sigur ca ati parcurs-o, art. 16, care spune ca toti proprietarii, respectiv asociatiile de proprietari sunt obligate sa consolideze si sa faca reparatii la blocurile respective, pentru respectarea eficientei energetice. Astfel de hotarari au fost date in doua variante de catre autoritatile locale, o prima varianta, asa cum a fost data de Consiliul Local in 2009 pe o preluare conditionata de o recuperare a sumelor avansate de autoritatea locala, in conditiile art. 14 alin. 1. Atunci autoritatea a apreciat ca ar trebui recuperate aceste sume intrucat programul merge destul de greu pe considerente financiare. Ne-am gandit sa propunem Consiliului Local a doua varianta de hotarare, respectiv preluarea integrala a acestor cheltuieli, in conditiile aceluiasi articol si daca il veti citi cu atentie o sa vedeti ca norma este supletiva, respectiv lasa la aprecierea Consiliului Local daca recupereaza sau nu aceste cheltuieli, se foloseste termenul „pot” si mai este un text la care as face referire, art. 18 , in care autoritatea locala, asa cum au facut si alte autoritati din municipiul Bucuresti si din tara, au preluat inclusiv contributia de la bugetul de stat de 50 % prin Ministerul Dezvoltarii si Locuintelor. Deci, cu atat mai mult, apreciem noi, executivul, ca se pot prelua aceste cheltuieli integral, fara recuperarea lor de la asociatiile de proprietari. In ceea ce priveste ce spunea si domnul Viceprimar, toate aceste reparatii se vor face in limita creditelor aprobate de catre noi, exista o lista aprobata chiar de d-voastra, proiectele vor fi efectuate, lucrarile realizate in functie de banii alocati de d-voastra odata cu votarea bugetului sau asa cum mentioneaza proiectul de hotarare, alte sume, daca nu de la buget, rambursabile, poate sa fie orice fel de suma, credit sau tot ce se poate lua cu aceasta destinatie. Deci, in concluzie, Directia Juridica si Patrimoniu, respectiv directorul, eu, personal, raspund pentru legalitatea acestui proiect de hotarare. Nu este singura autoritate care a gandit in acest fel, mai multe sectoare din municipiul Bucuresti au gandit tot asa, cu preluare integrala, iar principalul motiv a fost de ordin financiar si de blocare la un moment dat a acestui program de reabilitare. Va multumesc!



Dl. Consilier Tudorache Cristian

Multumesc, d-le Director, dar mie tot nu imi este inca clar, daca toate 8oo si ceva de blocuri intrate in acest program sau ma refer la acele blocuri care teoretic ar fi trebuit sa intre in programul de reabilitare vor fi sau nu reabilitate termic?! Au circulat niste flyere in sensul asta, cred ca stiti foarte bine despre ce vorbesc.

Dl. Director Directia Juridica si Patrimoniu

Evident ca bugetul se aproba anual sau pe un program multi anual. La aceasta intrebare va poate raspunde directorul economic, directorul de investitii. Din punctul meu de vedere se va face etapizat, in functie de banii pe care autoritatea ii va avea.

Domnul Consilier Nitu Mihai

D-na Presedinte, sa ni se spuna si noua cum este posibil ca in sectoarele celelalte din Bucuresti, in special in sectorul 1 si 2, blocurile se reabiliteaza termic gratuit, iar la noi in sectorul 3 nu se poate?! Ganditi-va ce situatie vom intalni, mergem la un bloc, cei care au salariul mediu pe economie, poate, la randul lor si-au luat imprumut sa cumpere acel apartament, ei ce vor face daca primaria ia decizia sa faca acel bloc? Eu de asta propun, cum a propus si colegul nostru, d-le daca tot luam o hotarare in sensul acesta, nu stiu cate vom face, unul, doua, dar sa le facem gratuit, exact cum este in sectorul 1 si 2.

D-na Presedinte

Asta este hotararea, asta este ordonanta, proiectul pe care il votati d-voastra acum, la punctul 3, asta spune. Banuiesc ca va referiti la cei 20%, nu la integral, gratuit, absolut tot. Sau la ce va referiti?

Domnul Consilier Nitu Mihai

Pai la 20%. Daca ne uitam pe raportul de specialitate se specifica, numai anumite persoane vor beneficia de aceasta gratuitate.

D-na Presedinte

Asa spune legea, d-le consilier. Asta este legea dupa care facem acest proiect de hotarare.
Domnul Consilier Nitu Mihai

Pai si atunci de ce mai facem acest proiect si trebuia specificat ca numai cei care au salariul mediu pe economie.
D-na Presedinte

Ati citit legea?
Domnul Consilier Nitu Mihai

Da. Cititi si d-voastra, o aveti in fata, probabil aveti proiectul de hotarare.

D-na Presedinte

Legea nu o am in fata, am proiectul de hotarare pe care noi il aprobam astazi. Noi v-am intrebat daca ati citit ordonanta prin care aceste subventii sunt 20%. Este clar ca este numai pentru persoanele defavorizate . Cititi, va rog, explica clar si sunt cuvintele exact asa, „defavorizate”.

Dl. Director Directia Juridica si Patrimoniu

Exista un criteriu pe care noi l-am propus, acolo unde majoritatea, spune textul hotararii , la acele asociatii la care majoritatea proprietarilor se incadreaza in cele doua criterii legale stabilite de art. 14, „persoane cu handicat si persoane al caror venit nu depaseste salariul mediu pe economie”. E vorba de asociatia de proprietari, atentie, nu de fiecare proprietar in parte. Deci noi am introdus un criteriu, acele asociatii in care majoritatea proprietarilor se incadreaza in cele doua criterii, daca jumatate plus unu din proprietari se incadreaza in cele doua criterii legale, le facem gratuit, in sensul ca preluam noi, autoritatea, 20%. Dupa calculele si estimarile noastre toate asociatiile care sunt in program se incadreaza.

Dl. Consilier Tudorache Cristian

Stimati colegi, as vrea sa fie foarte clar, consilierii PNL Sector 3, o sa voteze pentru acest proiect cu rugamintea, ca data viitoare sa analizam oportunitatea de a extinde acest program.

D-na Presedinte

D-le consilier, este pentru tot sectorul, ce sa extindem?

Dl. Consilier Tudorache Cristian

Adica reabilitarea termica in Sectorul 3 sa fie valabila pentru toti cetatenii nu numai pentru aceia care sunt defavorizati.

D-na Presedinte

Asta e articolul din lege, doar pentru defavorizati. Noi ne aliniem acestei legi.

Dl. Consilier Munteanu Ion

Cred ca nu s-a inteles, este vorba de salariul mediu pe fiecare om din familie, adica pe persoana , daca o familie are trei persoane se imparte salariul celui care castiga sau sot, sotie, la trei. De asta beneficiaza pana la urma toti cetatenii, sunt foarte putini oameni de afaceri in sector care sa nu se incadreze. Si cum spunea si domnul Viceprimar, se ia pe asociatii, iar eu nu vad ca un bloc sa aibe atatia oameni de afaceri incat sa nu poata intra in program. Haideti sa fim realisti!

Dl. Consilier Ciudomirov Mihai

Eu cred ca s-a explicat destul de corect si pe intelesul tuturor. Cea mai buna explicatie a fost a d-lui Director, in care a spus ca, daca intr-un bloc 51% sunt persoane defavorizate, sub salariul mediu pe economie, acel bloc se face gratuit pentru toate persoanele din bloc.

Domnul Consilier Nitu Mihai

Care vor fi criteriile? Cu ce blocuri incepem in situatia data sa reabilitam pe raza Sectorului 3? Trebuie sa stim si criteriile, dupa aceea sa nu facem discriminare, incepem cu blocul din Balta Alba si nu incepem cu cel din Minis?!

D-na Presedinte

Cele care au depus cerere, au avize. Am o rugaminte la d-voastra, banuiesc ca ar fi trebuit sa cititi toate aceste lucruri inainte si legea si ordonanta. Daca stam sa facem analiza pe text, pe un articol de lege, ma scuzati, cu tot respectul. D-le Viceprimar, va rog!

Dl. Viceprimar

D-le consilier, cu siguranta un criteriu care nu va exista in Sectorul 3 va fi reabilitarea blocurilor de la bulevarde. Ca sa vada poporul ce multe termoizolam noi. Pentru ca, daca e sa ma intrebati pe mine este absolut incorect si chiar ma indoiesc cu mare sinceritate, ca blocurile din Aviatorilor, 1 Mai, Stefan cel Mare, Dorobanti sunt blocuri in care 51% din oameni traiesc in saracie. Astfel incat restul cetatenilor din sectorul respectiv, care nu beneficiaza nici macar de termoizolare, pentru ca nu sunt la bulevard, le platesc lor, care sunt departe de a fi cei mai amarati, cota parte, ca sa stea si pe Dorobanti sa aiba si blocul termoizolat, pe banii celor mai din spatele blocurilor, care au avut ghinion sa nu fie la bulevard. Acesta, cu siguranta, nu va fi un criteriu. Cum nu a fost nici pana acum, pentru ca, daca ati vazut ce s-a termoizolat la noi, s-a termoizolat dupa rapiditatea cu care asociatia a aprobat, se fac un milion de hartii, se pleaca la minister, sunt o gramada, deci chestiune de rapiditate. Acestea vor fi criteriile!

Dl. Consilier Ciudomirov Mihai

Dupa cat imi amintesc eu, Consiliul Local a votat asemenea criterii in momentul in care s-a demarat aceasta lucrare pentru anveloparea blocurilor. Si imi amintesc asa, printre ele, blocuri cu vechime mai mare de 20 ani, blocuri care au peste 8 etaje, blocuri situate in zone cu densitate mare a populatiei. Nu le mai stiu pe toate, trei mi-am adus aminte si de aceea am vrut sa le anunt. Multumesc!


Dl. Consilier Tudorache Cristian

Ca sa finalizam discutia, zic sa fim concreti, hai sa vedem exact cate blocuri intra in programul de reabilitare gratuit si cate nu.

D-na Presedinte

800.

Dl. Consilier Tudorache Cristian

800 intra? In ce perioada?

D-na Presedinte

De cand il votati, de astazi, pana cand vom finaliza cele 800 blocuri.

Dl. Consilier Tudorache Cristian

Va multumesc!

D-na Presedinte

Va supun la vot proiectul de la punctul 3. Votati, va rog!
19 pentru
Proiectul de la punctul 4, „Proiect de hotarare privind aprobarea utilizarii in anul 2012 a excedentului bugetar ca sursa de finantare a cheltuielilor sectiunii de dezvoltare„ Propuneri, obiectiuni ?! Nu sunt, v-as ruga sa votati !
19 pentru
6 impotriva
Proiectul de la punctul 5, „Proiect de hotarare privind aprobarea bugetului pe anul 2012„. Propuneri, obiectiuni ?! Nu sunt, v-as ruga sa votati !
16 pentru
8 impotriva
Punctul 6, ” Intrebari, petitii si informarea consilierilor„.

Dl. Viceprimar

D-le consilier Nitu, ati spus data trecuta ca la Scoala 89 erau doar 3 burse, acolo fiind mai multi copii . Probabil ca, daca v-ati fi dus mai des prin consiliul de administratie ati fi constatat ca ei au cerut 25 burse, 11 la nivel primar, 14 la nivel gimnazial, plus bursele de ajutor social, inca 10. Astea sunt la Scoala 89. Ceea ce v-as ruga eu, acum, ca probabil, dupa ce am aprobat noi hotararea de data trecuta, ei ne-au mai trimis o hartie la care, la un numar de 635 elevi ai scolii, scoala ne-a cerut 419 burse, plus inca 10 de ajutor social. Deci 429 burse. Cred ca e o scoala merituoasa. Asta ati putea verifica daca chiar toti acesti copii, asa cum am vorbit data trecuta, ei trebuie sa se incadreze in niste criterii date de o lege care da aceste criterii foarte, foarte clar. Eu, sincer, ma indoiesc, cred ca nici la Oxford 70%... Deci cei 3 sunt de fapt 25 si erau de atunci, de cand a solicitat scoala. Multumesc !

Domnul Consilier Nitu Mihai


D-le Viceprimar, e bine ca imi tineti evidenta daca am fost sau nu la consiliul de administratie. Eu va invit maine dimineata, la ora 10 si vom constata ca in procesul verbal au fost numai 3 burse. Iar, mai nou, se pare ca s-au suplimentat inca 23. Deci , va rog frumos, nu va caracterizeaza pe d-voastra sa imi reprosati mie daca merg sau nu merg la consiliile de administratie. Eu cu d-voastra mergem la consiliile de administratie din care fac parte si merg si eu cu d-voastra la consiliile de adminsitratie din care faceti parte. Sa vedem la cate sedinte am participat eu si la cate ati participat d-voastra.

Dl. Viceprimar

Asta a fost o capcana pentru ca ,de fapt, cele 3 burse au fost pe hotararea din decembrie, d-le consilier si au fost numai pentru decembrie. Pentru anul 2012 au fost de la inceput 25 dar, intr-adevar, am fost curios de ce nu ati stiut lucrul acesta, cele pe 2012, cele 25, s-au discutat la o sedinta la care nu ati fost si cu ocazia asta am aflat si eu. Credeti-ma, nu ma intereseaza programul d-voastra.

Domnul Consilier Nitu Mihai

Daca nu va interesa nu trebuia sa mentionati lucrul acesta. Dar, ma rog, aceasta este o alta discutie. Daca doriti o avem oricand.
D-na Presedinte, am cerut sa mi se dea contractul cu firma ROSAL, de aproximativ 5 sau 6 luni. Nu l-am primit nici la ora actuala. Vreau sa va spun ca pe toate strazile secundare din Sectorul 3, in conditiile in care a incetat sa ninga de aproximativ 10 zile, nu se poate circula. Vreau sa stiu cine se ocupa de strazile secundare, sa facem deszapezire si pe strazile secundare pentru ca nu se poate circula. Si cand voi primi contractul?

D-na Presedinte

O sa-l primiti. Altcineva mai doreste? Nu. Declar sedinta inchisa!







PRESEDINTE , SECRETAR,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu