joi, 2 februarie 2012

Dare de seama a Comitetului Executiv 2012

Comitetul Executiv al asociatiei format din Alecu Marin- presedinte, Gherghe Emanoil- membru si Ursache Ioana- membru, cu participarea administratorului asociatiei, Nedelescu Stefan, am procedat la intocmirea prezentei Dari de seama, ce reprezinta un mijloc de analiză a eficienţei activităţii asociaţiei şi un instrument de informare a dumneavoastra asupra gestiunii proprietăţii comune si modul de gestionare a resurselor şi bunurilor asociaţiei şi oglindeşte activitatea asociaţiei pe ansamblu, de-a lungul anului 2011.
Prin prezenta ne propunem o analiza a performantei manageriale si financiare a reprezentantilor alesi si angajati din cadrul asociatiei urmarind urmatoarele componente:

A-analiza situaţiei financiare ( pe componentele de venituri şi cheltuieli );
Asa cum este precizat si in Raportul comisiei de cenzori activitatea financiar contabila a fost desfasurata cu respectarea legislatiei in vigoare, fiind evidentiate in documentele asociatiei activitatea contabila. Concret incasarile au fost de 140593,62, iar platile de 139587,14, rezultand un sold de casa de 1006,48, negasindu-se minus in gestiune.

B-analiza stării tehnice a clădirii;
Dupa cum se poate observa starea fizica a proprietatii comune lasa de dorit, datorita investitiilor minime ce au fost efectuate in anii precedenti. Nu a putut fi investit mai mult datorita opozitiei vehemente a unor proprietari, a pasivitatii si indiferentei altora, cat si a posibilitatilor limitate a Comitetului Executiv. Consideram ca este o discordanta mare intre calitatea si confortul proprietatii comune si cea individuala. Daca majoritatea si- au pus geamuri termopan, la partile comune nu am reusit. Daca toti avem gresie si faianta, la partile comune nu avem, si exemplele pot continua. Am discutat cu toti proprietarii din asociatie despre toate aspectele, inclusiv de implicarea in organele de conducere ale asociatiei, dar raspunsurile au fost de genul: nu am timp de asa ceva; nu ma intereseaza; este o activitate ingrata; cine ma plateste; nu am nevoie de bataie de cap, etc.;
Pe viitor trebuiesc facute eforturi din partea tuturor proprietarilor pentru repararea si modernizarea proprietatii comune in baza prevederilor legale care ne obliga in acest sens (a se vedea art. 16 din Legea 230/2007 , ,, Proprietarii sunt obligati sa ia masuri pentru consolidarea sau modernizarea cladirii, pentru reabilitarea termica si eficienta energetica, potrivit prevederilor legale. Indiferent de natura interventiilor se va avea in vedere mentinerea aspectului armonios si unitar al intregii cladiri’’).
Ca o remarca, ar trebui sa ne aducem aminte ca la precedenta sedinta, respectiv in anul 2011, unii proprietari sau opus si au propus investitii minime, acestiea anterior au afirmat ca au si alte proprietati ( ap. 34, 32, 28,4), deci sa intelegem ca interesul este mai mic.
Propunem a se avea in vedere urmatoarele: instalatia de apa rece ; tersa; instalatia de apa calda; canalizarea; liftul; instalatia de incalzire ( la blocul 20A care este mai vechi cu un an, s-a spart in luna ianuarie 2012 o teava la un apartament fiind necesara golirea instalatiei pe 24 de ore, afara temperatura fiind de -15--- 19 grade ). Nu trebuie uitat sa analizam posibilitatea intrarii in Programul de rabilitare termica 50-30-20 sau poate avem noroc sa beneficiem de gratuitate.

C-analizarea situaţiei litigiilor;
Dupa cum toti proprietarii cunosc, in ultimii 28 de ani asociatia a avut un singur litigiu si anume in anul 2011 cu proprietara apartamentului 34. Mai concret au fost doua actiuni si anume una a acesteia impotriva asociatiei si alta facuta de asociatie. Vazand ca procesele sunt amanate si existand riscul sa ne intindem pe mai multi ani, la propunerea avocatei celeilalte parti, asociatia prin Comitetul Executiv a negociat recuperarea datoriilor, ocazie cu care am reusit recuperarea integrala a restantei, cat si a 1/3 din penalizarile acumulate, toate achitate intro singura transa de plata. Propunerea negociata de comitet a fost aprobata de 2/3 din proprietarii asociatiei, unul singur a fost impotriva si anume domnul Topoloiu Emil, de la apartamentul 26, care nu a inteles ratiunile pentru care s-a ajuns la negociere, acestea fiind: posibilitatea blocarii fondului de rulment cu datoriile respective; posibilitatea opririi furnizarii de servicii ( caldura, apa calda, apa rece, gaze, etc).

D-analiza performanţei manageriale a echipei de conducere şi a personalului contractual;
Credem ca echipa manageriala a asociatiei avand pregatire teoretica (majoritatea studii superioare- masterat) si profesionala, cat si experienta in activitate, a actionat cu responsabilitate pentru aducerea la indeplinire a hotararilor asociatiei si a prevederilor legale in vigoare.
Poate ca o cauza pentru care nu s-a putut face mai mult, in ce priveste repararea si modernizarea partilor comune, ar fi insuficienta explicare proprietarilor, despre aceasta necesitate si chiar obligatie.
Consideram ca a fost mai activ grupul de negativisti din cadrul asociatiei, care a ingreunat aplicarea masurilor legale si obligatorii.
Daca din punct de vedere al activitatii de reparare si modernizare a mers mai greu, gestionarea fondurilor banesti credem ca este destul de clara si buna, niciunul din administratorii anteriori neavand clarificata si verificata atat de bine gestiunea. A se vedea evidentele contabile, cat si documentele de verificare ( procese verbale trimestriale si rapoarte de descarcare de gestiune comunicate proprietarilor prin afisare la avizier, cat si site-ul asociatiei -AP20B1).
Avem speranta, ca pe viitor vom face mai mult pentru ai determina si pe proprietarii pesimisti si negativisti, sa aibe incredere in organele de conducere ale asociatiei, asigurand o transparenta mai mare, prin reglementari mai clare ( modul de comunicare a unor documente).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu